W ramach inwestycji wybudowane zostały nowe perony przystankowe, na których zastosowano tzw. krawężniki peronowe. Ich kształt pozwala na bezpośredni podjazd autobusu do peronu przystankowego, a także zapobiega niszczeniu opon w przypadku najechania na krawężnik.
Na górnej płaszczyźnie krawężników zastosowano ryflowaną powierzchnię antypoślizgową, która znacznie poprawia bezpieczeństwo w trakcie wsiadania i wysiadania z autobusów, szczególnie dla osób starszych i pasażerów ze szczególnymi potrzebami. Dodatkowo wzdłuż krawędzi peronów zamontowana została antypoślizgowa kostka integracyjna z wypustkami ułatwiająca osobom niewidomym bezpieczne oczekiwanie i poruszanie się po peronie przystankowym.
Dojście do peronów przystankowych zapewniają nowe chodniki łączące dwa przejścia dla pieszych (w tym jedno nowe), które zostały wyniesione ponad grunt i posiadają nawierzchnię przepuszczalną, dzięki czemu ingerencja w nawierzchnię ograniczyła się do głębokości 15 centymetrów, nie uszkadzając i nie przecinając korzeni drzew zlokalizowanych wzdłuż ul. Górskiej. Przejścia dla pieszych zostały doświetlone dodatkowymi lampami z oprawami LED.
Inwestycja nie przewidywała budowy zatok przystankowych z uwagi na konieczność wycinki kilkunastu drzew oraz potrzebę uspokojenia ruchu w obrębie skrzyżowania, a tym samym poprawę bezpieczeństwa niechronionych uczestników ruchu drogowego korzystających z pobliskich przejść dla pieszych.
Uspokojenie ruchu w okolicach przejść dla pieszych oraz przystanków autobusowych jest istotnym czynnikiem na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w świetle nowelizacji ustawy Prawo o ruchu drogowym – wprowadzenie pierwszeństwa pieszych wchodzących na przejście dla pieszych przed pojazdami.
Brak zatoki autobusowej wpływa również na znaczne skrócenie czasu obsługi przystanku przez zatrzymujący się na nim autobus (eliminacja dodatkowego czasu niezbędnego na ponowne włączenie się do ruchu w trakcie wyjazdu z zatoki), a tym samym zmniejszenie czasu przejazdu pomiędzy sąsiadującymi przystankami, co z kolei jest istotnym czynnikiem dla pasażerów podróżujących komunikacją miejską.
Pieszy 18:01, 04.06.2022
Pięknie, szkoda tylko, że po tych nowych chodnikach nie da się normalnie iść bez strachu, że się nogi połamie.👎😠
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu bielskirynek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz
Nadprogramowa sesja Rady Miejskiej
Kiedy i gdzie będzie można zapoznać się z listą radnych którzy głosowali za?
Bielszczanin
08:27, 2025-10-09
Mateusz Dubiel kończy udział w Konkursie Chopinowskim
Skandal
Andrzej
14:07, 2025-10-08
Nagroda za rewitalizację pawilonu lodowego
Ten koserwator to chyba niedowidzacy ze pozwolil zachowac te szkaradne szkalne nadbudowy
mieszkaniec
12:47, 2025-10-06
Rusza głosowanie na projekty BO2026
Niestety nie jest prawdą, że głosować mogą wszyscy mieszkańcy Bielska-Białej. Głosować mogą wyłącznie mieszkańcy osiedli, których projekt dotyczy. Dla przykładu: dla Dolnego Przedmieścia nie ma zaakceptowanych projektów więc mieszkańcy tego okręgu nie mogą głosować. To bardzo wykluczająca polityka, przecież wszyscy mieszkamy w tym samym mieście.
rozczarowana
14:11, 2025-10-04