Wysokość krawężnika peronowego umożliwia zabudowanie go aż 18 cm ponad poziom jezdni. Ułatwia to, szczególnie osobom starszym lub niepełnosprawnym, wysiadanie z autobusu. Na górnej płaszczyźnie krawężników znajdują się ryflowana powierzchnia antypoślizgowa. To dodatkowy element poprawiający bezpieczeństwo użytkowania nowych przystanków
– mówi dyrektor Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej Wojciech Waluś.

Zastosowanie nowego rozwiązania zaproponował bielski radny z Hałcnowa, Bronisław Szafarczyk. Jego wniosek poparła także pozytywna opinia Zespołu Transportu Zbiorowego w Wydziale Komunikacji Urzędu Miejskiego w Bielsku-Białej. W ramach inwestycji doświetlone zostanie także sąsiednie przejście dla pieszych. Równocześnie z instalacją krawężników trwa korekta systemu odwodnienia jezdni.
Całość gotowa ma być w październiku bieżącego roku. Zastosowanie krawężnika peronowego to część nowych standardów wdrażanych podczas projektowania rozwiązań drogowych w Bielsku-Białej. Będziemy się starali wdrażać je w możliwie wielu miejscach naszego miasta
– dodaje szef MZD Wojciech Waluś.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu bielskirynek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz