Zamknij
POLECAMY

Dodaj komentarz

Tylko do 30 listopada trwa nabór wniosków do programu Dobry Start

BR / materiał prasowy 18:55, 13.11.2023 Aktualizacja: 18:56, 13.11.2023
Skomentuj fot. ilustracyjne fot. ilustracyjne

Tylko do 30 listopada trwa nabór wniosków na program Dobry Start, który oferuje jednorazowe świadczenie w wysokości 300 zł na zakup podręczników, zeszytów, sprzętu edukacyjnego i innych niezbędnych artykułów dla uczniów szkół podstawowych, liceów, szkół policealnych oraz innych placówek edukacyjnych.

Niemal 4,6 miliona dzieci otrzymało to wsparcie w ubiegłym roku, a na konta rodziców wpłynęło 1,4 miliarda złotych. Jednak, aby skorzystać z tego świadczenia, należy złożyć wniosek, a czas na to mija 30 listopada.

Kto ma prawo do świadczenia?

Program Dobry Start przewiduje wsparcie nie tylko dla rodziców, ale także dla opiekunów faktycznych, opiekunów prawnych, osób uczących się i rodzin zastępczych. Jeśli dziecko jest pod opieką naprzemienną obu rodziców, każdy z nich może złożyć wniosek. W przypadku dzieci w pieczy zastępczej lub osób usamodzielniających się po opuszczeniu pieczy zastępczej, wniosek może złożyć rodzina zastępcza, osoba prowadząca rodzinny dom dziecka, dyrektor placówki opiekuńczo-wychowawczej lub dyrektor regionalnej placówki opiekuńczo-terapeutycznej.

Jak złożyć wniosek?

Wniosek o świadczenie Dobry Start można składać wyłącznie drogą elektroniczną od 1 lipca do 30 listopada. Warto pamiętać, że oprócz standardowych danych, takich jak numer rachunku bankowego, konieczne jest podanie adresu mailowego i numeru telefonu. To ważne informacje, które umożliwią kontakt w sprawie wniosku oraz ewentualne utworzenie profilu na portalu Platformy Usług Elektronicznych (PUE) ZUS.

Kto może skorzystać z programu?

Program Dobry Start obejmuje dzieci uczące się w szkołach podstawowych, liceach, szkołach policealnych i innych placówkach edukacyjnych do ukończenia 20. roku życia, a w przypadku osób z niepełnosprawnościami - do 24. roku życia. Niestety, świadczenie nie przysługuje dzieciom uczącym się w tzw. zerówkach oraz studentom.

Potwierdzenie i poprawa wniosku

Po złożeniu wniosku każdy rodzic lub opiekun otrzyma Urzędowe Poświadczenie Odbioru (UPO) lub Urzędowe Poświadczenie Przedłożenia (UPP). Potwierdzenie to może zostać wysłane na adres e-mail podany we wniosku lub dostępne będzie na profilu na portalu PUE ZUS. Jeśli wniosek został złożony przez bankowość elektroniczną lub portal Emp@tia, potwierdzenie odbioru również zostanie wysłane drogą mailową.

Ważne jest, że złożony wniosek można poprawić. Wszystkie informacje na temat wniosku i jego obsługi znajdują się na portalu PUE ZUS, gdzie można także sprawdzić status obsługi wniosku, informacje o świadczeniu oraz wszelką korespondencję z ZUS w tej sprawie.

(BR / materiał prasowy)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
Nie przegap żadnego newsa, zaobserwuj nas na
GOOGLE NEWS
facebookFacebook
twitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarze (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz


Dodaj komentarz

🙂🤣😐🙄😮🙁😥😭
😠😡🤠👍👎❤️🔥💩 Zamknij

Użytkowniku, pamiętaj, że w Internecie nie jesteś anonimowy. Ponosisz odpowiedzialność za treści zamieszczane na portalu bielskirynek.pl. Dodanie opinii jest równoznaczne z akceptacją Regulaminu portalu. Jeśli zauważyłeś, że któraś opinia łamie prawo lub dobry obyczaj - powiadom nas [email protected] lub użyj przycisku Zgłoś komentarz

OSTATNIE KOMENTARZE

0%