Świadomy przedsiębiorca to ten, który dumnie kroczy po stopniach ścieżki sukcesu. Jego wiedza daleko wykracza poza tę, która jest niezbędna do sprzedaży i stworzenia produktu lub realizacji usługi. To właśnie taki przedsiębiorca najlepiej odnajduje się w świecie biznesu. Zna się bowiem na swoich odbiorcach – czy też mówiąc prościej „dobrze czyta ludzi”. Czy tego jednak można się nauczyć?
W salonie fryzjerskim codziennie spotykasz się z różnymi typami ludzi. Jedni irytują się na każde opóźnienie, innym zdaje się nic nie przeszkadzać. Na pewno też obserwujesz, że każdy z klientów ma inny sposób na organizowanie czasu. Część umawia się na kolejną wizytę od razu po zakończeniu obecnej. Kolejna grupa będzie zaś dzwoniła na ostatnią chwilę, w panice błagając Cię o wolny termin, bo przecież już jutro jest najważniejsze spotkanie biznesowe w ich życiu. Jednak Ty, jako przedsiębiorca, musisz umieć rozpoznawać i pracować z każdym z tych rodzajów klientów.
Pierwszą grupą są osoby, które koncentrują się na przeszłości, a więc na wspomnieniach. Przychodzą do Twojego salonu fryzjerskiego w Białymstoku, ponieważ wcześniej Wasza współpraca dobrze przebiegała. Tacy klienci łatwo się przywiązują, zaczynając traktować usługodawców jak znajomych. By właściwie to wykorzystać, trzeba jednak wejść w rolę osoby bliskiej takiemu usługobiorcy: pamiętać o detalach z poprzednich rozmów, wykonywanych przez nas zabiegach, czy urodzinach. Jeśli będziemy traktowali ich jak dobrych przyjaciół, zostaną z nami na długie lata.
W kolejnej grupie znajdą się te osoby, dla których czas jest najważniejszy. Wszędzie się spieszą, potrzebują, by wszystko działo się według skrupulatnie zaplanowanego planu – co do jednej minuty. Oni nie będą czekać, a każda chwila opóźnienia jest dla nich osobistą tragedią. Nie zawsze jednak możemy się do nich dostosować. Wykorzystaj, że te osoby najczęściej cenią sobie różne nowinki i prestiż. Jeśli muszą poczekać, lepiej zająć ich czymś, co jest niedostępne dla innych – np. wspaniałą książką lub ekskluzywnym czasopismem spod recepcyjnej lady. Ważne jednak byś nie próbował być dla klientów „czasowych” zbyt miły. Najbardziej cenią sobie współpracę na zasadzie partnerstwa, uważając nadmierną życzliwość za zbytnią uległość. Mogą wówczas zmienić fryzjera na innego.
Ostatnia grupa ceni sobie najbardziej spokojne, stonowane relacje bez nadmiaru bodźców. Te osoby przychodzą do nas po konkretną usługę i nie interesują ich pogawędki, herbatki, czy dodatkowe zabiegi. Klienci ci potrzebują powtarzalnych schematów, by czuć się dobrze w salonie fryzjerskim. To właśnie oni będą umawiali się na wizytę zawsze w piątki o 10:00, bo dla nich to najbardziej odpowiednia pora na strzyżenie. Z tym klientem trzeba więc postępować bardzo ostrożnie. Jeśli nie chce rozmawiać, lepiej nie naciskać, bo potraktuje to jako naruszenie swojej bezpiecznej strefy i już nigdy do nas nie wróci.
Śmiertelny wypadek na przejściu dla pieszych w Szczyrku
Proszę rodzinę osoby zmarłej o kontakt 664694990
Dominikk
00:00, 2025-09-14
Bielsko-Biała: Zielone światło dla reorganizacji spółki
Decyzja totalnie jednostronna, i wspierająca prywatnych deweloperów bo przecież chodzi o to żeby sprzedać tereny zielone. Miasto powinno wspierać Zieleń Miejską i dać jej szansę na realizowanie projektów zamiast rozsprzedawac aktywa.
Bielszczanin
22:35, 2025-09-11
Bielsko-Biała: Miasto zdecydowało o odstrzale dzików
To jest chora decyzja żeby zabijać dzikie zwierzęta w mieście. Mają prawo do życia, można je przewieźć do lasu, zabezpieczać w inny sposób tereny miejskie. Nie mamy prawa zabijać zwierząt. Absolutnie chory wymysł chorych i leniwych ludzi.
Sąsiadka
22:30, 2025-09-11
Czy słoneczniki trafią do Banialuki?
Troche, teatru, troche kabaretu, świetna zabawa. Idealne na plener. Dużo ciekawsze niż zwykłe czytania. Bawiliśmy się doskonale. Jak zacytował syn...."Świnki są the best".
Tadeusz i Maciek
13:06, 2025-09-07