Zamknij
REKLAMA

Pożar pustostanu na ulicy Trakcyjnej

09:29, 11.05.2021 | Bielskirynek.pl - źródło: bielsko-biala.policja.gov.pl
Skomentuj Pożar na ulicy Trakcyjnej. Spłonęły pustostany PKP
REKLAMA

Policjanci zabezpieczają miejsce nocnego pożaru pustostanu przy bielskiej ulicy Trakcyjnej. Akcja gaśnicza trwała do wczesnych godzin porannych. Na szczęście w jego wyniku nikt nie odniósł obrażeń. Przez kilka godzi ruch drogowy oraz kolejowy był wstrzymany. Dokładne przyczyny i okoliczności jego powstania ustalają śledczy.

W poniedziałek około 20.30 doszło do pożaru pustostanu znajdującego się przy ulicy Trakcyjnej w Bielsku-Białej. Pierwsi na miejsce dotarli mundurowi z Samodzielnego Pododdziału Prewencji Policji w Bielsku-Białej. Stróże prawa dokonali lustracji i sprawdzenie płonącego budynku, nie ujawniając żadnych osób w jego okolicy ani wewnątrz.

Na czas trwania akcji gaśniczej policjanci z prewencji oraz drogówki zamknęli ruch drogowy na całej ulicy Trakcyjnej, oraz na ulicy Grażyńskiego, na odcinku od ulicy Kwiatkowskiego do Centrum Handlowego Sfera. Czynności policjantów na miejscu koordynował naczelnik wydziału ruchu drogowego. Z zalecenia strażaków z Państwowej Straży Pożarnej ruch kolejowy na linii Bielsko-Biała – Wadowice został wstrzymany.

Pożar do wczesnych godzin porannych gasiło 11 jednostek straży pożarnej. Strażacy na bieżąco oraz po zakończeniu działań gaśniczych sprawdzali pogorzelisko, na szczęście nie ujawniono żadnych osób poszkodowanych.

 Spaleniu uległa konstrukcja dachu, która zawaliła się do środka budynku

– informuje st. kpt. Jarosław Jędrysik z Państwowej Straży Pożarnej w Bielsku – Białej.

Według wstępnych ustaleń policjantów budynek, który uległ spaleniu, był nieużytkowany, należał do jednej ze spółek PKP. Miejsce zdarzenia zabezpieczają teraz mundurowi. Następnie zostaną wykonane oględziny kryminalistyczne z udziałem biegłego z zakresu pożarnictwa. Dokładne przyczyny i okoliczności pożaru ustalają śledczy.

Spalony budynek pełnił funkcję parowozowni. Obiekt ten powstał w 1900 roku i zakończył swoją służbę 30 maja 1964 roku, a większość lokomotyw przeniesiono do lokomotywowni w Zebrzydowicach. Od tej pory mieściły się tu warsztaty naprawcze dźwigów kolejowych (Sekcja Warsztatów Specjalistycznych Zakładu Taboru Czechowice-Dziedzice). Wykonywano tam naprawy okresowe i przeglądy żurawi kolejowych. Funkcjonujący w strukturach PKP Cargo specjalistyczny warsztat naprawy żurawi kolejowych zakończył pracę z dniem 1 kwietnia 2011 roku, pod koniec swojej działalności zatrudniając 19 pracowników. Po likwidacji warsztatów obiekty opustoszały i nie były wykorzystywane w jakikolwiek sposób, a ich właściciel Polskie Koleje Państwowe S.A. prócz bieżącego dozoru nie zabezpieczał ich w jakikolwiek sposób. Na początku zdemontowano obrotnicę, a w roku 2020 zawalił się fragment dachu dawnej hali wachlarzowej. Właściciel podejmował kroki w celu sprzedaży terenu i zabudowań, ale brak możliwości dojazdu powodował brak zainteresowania potencjalnych nabywców. Niedozorowane zabudowania z końca XIX wieku ulegały stałej degradacji.

Dawna parowozownia 2020

(Bielskirynek.pl - źródło: bielsko-biala.policja.gov.pl)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze
REKLAMA
REKLAMA

komentarz (0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

REKLAMA
0%