Reklama zewnętrzna to nic innego, jak reklama prezentowana odbiorcom poza ich miejscem zamieszkania, czyli mówiąc ogólnie, na przestrzeni publicznej. Nazywana jest reklamą outdoorową lub OOH od angielskiego „out of home”.
Głównym celem reklamy zewnętrznej jest więc docieranie do świadomości potencjalnych odbiorców w chwilach, kiedy znajdują się oni poza domem – jadą do pracy, na zakupy, w odwiedziny czy po prostu spacerują po mieście. Aby reklama zewnętrzna prawidłowo spełniła swoją funkcję i przyniosła firmie oczekiwane rezultaty, musi być dobrze widoczna. W tym celu wykorzystywane są różne nośniki reklamowe, które zaliczają do tej kategorii.
Reklama zewnętrzna pojawia się w miejscach użyteczności publicznej, w których przebywają codziennie duże grupy ludzi. Wbrew jednak pozorom, nie jest umieszczana wyłącznie na otwartej przestrzeni – z jej nośnikami spotkamy się także na zamkniętej przestrzeni, będącej jednak domeną publiczną (m.in. w sklepach, centrach handlowych, w przejściach podziemnych, na stacjach metra itp.).
Tak umiejscowione nośniki reklamy zewnętrznej (https://inventini.com/) są dobrze widoczne dla przechodniów, którzy chcąc czy nie chcąc, dostrzegają znajdujące się na nich komunikaty i zachowują je w pamięci. Im częściej widzą daną reklamę, tym większy wywiera ona wpływ na ich późniejsze decyzje zakupowe, co jest największą siłą reklamy zewnętrznej.
Reklama zewnętrzna może występować pod wieloma, często bardzo różniącymi się między sobą postaciami. Nośniki reklamy zewnętrznej mogą posiadać różne rozmiary, kształty oraz formy, co pozwala na ich idealne dopasowanie do potrzeb konkretnej firmy oraz charakteru prowadzonych przez nią działań marketingowych.
Najbardziej znanym i oczywistym nośnikiem reklamy zewnętrznej jest plakat, który może zostać umieszczony w wielu miejscach – np. na przystankach autobusowych, słupach reklamowych, tablicach, a także wewnątrz sklepów i środków transportu publicznego.
W wielkich miastach firmy chętnie wykorzystują potencjał reklamy wielkoformatowej – kolejnego nośnika reklamy zewnętrznej. Umieszcza się ją m.in. na dachach budynków, na elewacjach, a także na budynkach poddawanych remontom. Reklama wielkoformatowa to taka, której powierzchnia przekracza 100 m2 – jest więc świetnie widoczna i trudno przejść obok niej bez zapoznania się z jej treścią, co stwarza spory potencjał promocyjny.
Oprócz plakatów i reklamy wielkoformatowej, nośniki reklamy zewnętrznej obejmują także afisze, billboardy, citylighty, diapazony, szyldy, neony i wiele innych nośników, które łączy promocyjny charakter oraz usytuowanie na przestrzeni publicznej.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz