Dziesięć ofert wpłynęło w przetargu ogłoszonym przez krakowski oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad (GDDKiA) na opracowanie dokumentacji projektowej dla pierwszego odcinka Beskidzkiej Drogi Integracyjnej (BDI). Wykonawca będzie odpowiedzialny za przeprowadzenie badań geologicznych, przygotowanie projektu budowlanego oraz uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID). Koperty z ofertami otwarto we wtorek.
GDDKiA przeznaczyła na realizację tego etapu 45,53 mln zł. Złożone oferty opiewają na kwoty od 11,52 mln zł do 42,23 mln zł. Większość propozycji mieści się w przedziale od 25 do 37 mln zł.
Jest to drugie podejście do wyboru wykonawcy dokumentacji dla nowej drogi. Poprzedni przetarg unieważniono wiosną 2023 roku ze względu na niskie zainteresowanie oraz wysokie ceny ofert. W odpowiedzi na te wyzwania GDDKiA podjęła decyzję o zmianie strategii i podzieliła projekt na cztery osobne postępowania przetargowe.
Pierwszy przetarg dotyczy 16-km odcinka BDI między Bielskiem-Białą a Bulowicami. Trasa omija od północy miejscowość Kozy i od południa Kęty. W ramach inwestycji powstaną trzy węzły drogowe: Kozy, Kęty i Bulowice, gdzie nowa droga połączy się z obecną DK52.
Drugi przetarg, dotyczący 20-km odcinka od Choczni do Kalwarii Zebrzydowskiej Wschód, jest już w toku – otwarcie ofert zaplanowano na 28 lutego. Kolejne dwa postępowania przetargowe mają zostać ogłoszone w marcu i kwietniu.
Na całej trasie BDI przewidziano wykonanie ponad 6,6 tys. odwiertów i 2,4 tys. sondowań geologicznych. Badania pozwolą dokładnie określić warunki gruntowe i nośność podłoża.
Droga ekspresowa S52 będzie liczyć 61 km i połączy Bielsko-Białą z Głogoczowem, przebiegając nowym śladem przez Kęty, Andrychów, Wadowice i Kalwarię Zebrzydowską. W ramach inwestycji powstanie 12 węzłów drogowych, m.in. w Andrychowie, Wadowicach i Skawinie.
Obecnie funkcjonują już dwa odcinki S52: od Cieszyna do Bielska-Białej oraz od węzła Balice I do Modlniczki. W grudniu 2024 roku dołączyła do nich Północna Obwodnica Krakowa.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz