– Autobusy będą wyposażone w dodatkowy moduł hybrydowy, który umożliwi odzyskiwanie energii podczas hamowania i ponowne jej wykorzystanie, szczególnie przy ruszaniu z przystanków – wyjaśnia Rafał Zajas z firmy Solaris. Jak podkreśla, technologia ta przekłada się nie tylko na oszczędności paliwa, ale też na zmniejszenie emisji szkodliwych substancji do atmosfery.
MZK zapowiada, że nowe pojazdy poradzą sobie z bielskimi podjazdami i dynamiczną jazdą po górzystym terenie. Na ich pokładzie znajdą się także nowoczesne systemy bezpieczeństwa – m.in. aktywne monitorowanie martwego pola i system unikania kolizji. Nie zabraknie też klimatyzacji.
Zamówienie zostanie sfinansowane ze środków własnych miejskiego przewoźnika. Wartość kontraktu nie została ujawniona.
To nie koniec inwestycji – MZK planuje jeszcze w tym roku podpisać umowy na dostawę 16 autobusów elektrycznych, które będą współfinansowane z Krajowego Planu Odbudowy, oraz sześciu pojazdów z napędem wodorowym – te z kolei mają być zakupione z pomocą funduszy unijnych.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz