Zamknij

Inwentaryzacja nośników reklamowych w Bielsku-Białej

17:54, 12.03.2024 . Aktualizacja: 18:07, 12.03.2024
Skomentuj fot. Paweł Sowa / Wydział Prasowy UMBB fot. Paweł Sowa / Wydział Prasowy UMBB

Na ulicach Bielska-Białej trwa inwentaryzacja nośników reklamowych. Specjalistyczne auto, wyposażone w zaawansowane kamery, skanery i czujniki, od tygodnia przemierza główne trakty miasta, zapisując każdą reklamę w przestrzeni miejskiej. Celem tego przedsięwzięcia jest zweryfikowanie, czy reklamy te odpowiadają warunkom przyjętej przez samorząd uchwały krajobrazowej, wprowadzonej w lutym ubiegłego roku.

Uchwała krajobrazowa to dokument, który określa zasady umieszczania tablic reklamowych, nośników małej architektury oraz ogrodzeń. Jej celem jest przywrócenie ładu przestrzennego, ochrona krajobrazu oraz poprawa wizerunku miasta. Obecnie trwają prace nad wdrożeniem tej uchwały, a pierwszym etapem jest skanowanie 3D 325 kilometrów dróg za pomocą innowacyjnej technologii mobilnego mapowania 3D.

Mobilny system mapowania 3D, zamontowany na specjalnym samochodzie, jest wyposażony w kamerę sferyczną o zasięgu 360 stopni, układ geopozycjonowania oraz skanery laserowe 3D. Co kilka metrów system wykonuje precyzyjne zdjęcia sferyczne oraz skan 3D ulic, co pozwala na dokładną wizualizację otoczenia. Następnie następuje detekcja i inwentaryzacja reklam, klasyfikując każdą z nich według typu, sposobu mocowania, powierzchni i lokalizacji.

Dzięki tym działaniom miasto będzie miało kompleksową wiedzę na temat reklamowego krajobrazu, co umożliwi skuteczne wdrażanie postanowień uchwały krajobrazowej oraz zarządzanie przestrzenią miejską. Ponadto, zebrane dane mogą być wykorzystane do zarządzania infrastrukturą drogową, komunalną oraz zielenią.

Firma Smart Factor, lider w dostarczaniu rozwiązań wspierających wdrażanie uchwał krajobrazowych w polskich miastach, przeprowadza tę inwentaryzację. Wcześniej firma realizowała podobne projekty w takich miastach jak Poznań, Kraków, Kielce czy Pruszcz Gdański.

Uchwała krajobrazowa dzieli miasto na dwie strefy: pierwszą, obejmującą centrum miasta i obszary o wysokich walorach widokowych, historycznych i architektonicznych, oraz drugą, stanowiącą pozostałą część Bielska-Białej.

Zgodnie z przepisami uchwały reklamowej, istnieje okres przejściowy dla reklam zainstalowanych legalnie. Po upływie dwóch lat w strefie pierwszej i pięciu lat w strefie drugiej, należy spodziewać się czystego i estetycznego miasta, gdzie reklamy będą stanowiły harmonijną część krajobrazu miejskiego. Oczywiście, zgodnie z wypowiedzią zastępcy prezydenta miasta Bielska-Białej, Przemysława Kamińskiego, informacje w postaci szyldów, logotypów lub kompozycji literniczych nadal będą obecne, ale w sposób uporządkowany i estetyczny.

(.)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%