Przedsięwzięcie jest realizowane przez Przedsiębiorstwo Inżynieryjne IMB-Podbeskidzie na zlecenie Miejskiego Zarządu Dróg w Bielsku-Białej (MZD). Prace obejmują nie tylko budowę nowego mostu nad torami kolejowymi, ale także kompleksową przebudowę układu drogowego w północnej części miasta.
– Realizacja inwestycji wymagała ścisłej współpracy z PKP, w tym uzgadniania zamknięć torowych na linii Katowice–Zwardoń – podkreśla Wojciech Barteczko, zastępca dyrektora ds. inwestycyjnych w MZD. – Pomimo wyzwań, takich jak skomplikowane warunki gruntowe czy konieczność przebudowy nieudokumentowanych sieci technicznych, projekt realizowany jest zgodnie z harmonogramem – dodaje.
Projekt obejmuje szeroki zakres działań. Do tej pory zakończono kluczowy etap inwestycji – przebudowę ronda turbinowego na ul. Michała Grażyńskiego, co pozwoliło na przywrócenie przejezdności tej ulicy.
W zakres prac wchodzą:
Głównym celem inwestycji jest zwiększenie bezpieczeństwa i poprawa przepustowości kluczowego skrzyżowania w północnej części miasta. Nowoczesna infrastruktura ma również usprawnić poruszanie się mieszkańców oraz zredukować korki w tym rejonie.
Efektem prac będzie także podniesienie standardu technicznego i estetyki miejskiej infrastruktury. Przywrócenie przejezdności ul. Kwiatkowskiego, planowane na połowę 2025 roku, ma znacząco poprawić jakość życia mieszkańców oraz wpłynąć na rozwój gospodarczy północnych dzielnic miasta.
Koszt inwestycji wynosi około 70 mln zł brutto, z czego połowa – 35 mln zł – pochodzi z rządowego programu Polski Ład. Dzięki temu miasto mogło podjąć się realizacji tego ambitnego przedsięwzięcia, które bez dofinansowania byłoby znacznie trudniejsze do zrealizowania.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz