Zamknij

Ile Polacy wydadzą na majowego grilla

10:19, 25.04.2024 BR/ materiał prasowy Aktualizacja: 10:26, 25.04.2024
Skomentuj fot. ilustracyjne fot. ilustracyjne

Majówka to czas, który wielu Polakom kojarzy się z relaksem, spotkaniami towarzyskimi i oczywiście - grillowaniem. Zbliżający się długi weekend to doskonała okazja do spędzenia czasu na świeżym powietrzu z rodziną i przyjaciółmi. Jak wynika z najnowszego badania przeprowadzonego przez UCE RESEARCH i Grupę BLIX, wielu z nas planuje wydać pieniądze na artykuły spożywcze, zwłaszcza te przeznaczone na grill.

Planowane wydatki

Według ankietowanych, aż 66% Polaków, którzy planują spotkania przy grillu w okresie majówki, zamierza przeznaczyć na ten cel między 50 a 150 złotych. To istotna kwota, zwłaszcza biorąc pod uwagę, że majówka tym razem będzie wyjątkowo długa, trwając od środy do niedzieli.

Preferowane przedziały cenowe

Najczęściej deklarowanym przedziałem cenowym jest 50-100 zł (34,5%), a następnie 100-150 zł (31,7%). To sugeruje, że większość osób zamierza zrealizować swoje zakupy w granicach tych kwot.

Głos ekspertów

Jednakże, zdaniem ekspertów, takie deklaracje mogą być niedoszacowane. Dr Maria Andrzej Faliński z Polskiej Organizacji Handlu i Dystrybucji uważa, że większość osób może faktycznie wydać więcej, szczególnie biorąc pod uwagę ceny alkoholu i mięsa. Z kolei Piotr Kuczyński, ekonomista z firmy Xelion, podkreśla, że wskazanie wydatków przekraczających 100 zł na osobę to przesada, zwłaszcza jeśli spotkanie ma charakter składkowy.

Preferencje konsumenckie a wybór cenowy

Badanie sugeruje, że wybór przedziału cenowego może być związany z preferencjami konsumenckimi. Osoby planujące wydać do 100 zł mogą skupić się na prostych produktach na grill, podczas gdy ci, którzy chcą wydać więcej, mogą być bardziej skłonni do eksperymentowania z różnymi rodzajami mięsa lub produktów grillowych o wyższej jakości.

Promocje a decyzje zakupowe

Większość osób (57,7%) zamierza skorzystać z ofert promocyjnych sklepów spożywczych. Jednakże, zdaniem niektórych ekspertów, duża ilość osób deklarujących chęć skorzystania z promocji może być tylko teoretyczna, a rzeczywiste oszczędności mogą być mniejsze niż zakładane.

(BR/ materiał prasowy)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%