Zamknij

Elastyczny system odbioru odpadów zielonych: mieszkańcy będą decydować

17:30, 12.03.2024 źródło: Wydział Gospodarki Odpadami Aktualizacja: 17:35, 12.03.2024
Skomentuj fot. ilustracyjne fot. ilustracyjne
reo

Od 1 marca br. właściciele nieruchomości jednorodzinnych w Bielsku-Białej mogą liczyć na korzystniejsze warunki dotyczące opłat za gospodarowanie bioodpadami. Zgodnie z nowymi przepisami, zniżka z tytułu kompostowania bioodpadów wzrośnie z 5 do 10 złotych miesięcznie od gospodarstwa domowego. Ta zmiana ma na celu zachęcenie mieszkańców do aktywnego uczestnictwa w procesie segregacji i recyklingu odpadów organicznych.

  • Aby otrzymać ulgę od 1 marca, deklarację należy złożyć w nieprzekraczalnym terminie do 10 kwietnia 2024 roku.

Dodatkowo, w ramach nowych regulacji, odbiór odpadów zielonych zostanie dostosowany do potrzeb mieszkańców, stając się bardziej elastyczny. To dobra wiadomość dla tych, którzy chcą aktywnie dbać o środowisko poprzez systematyczne kompostowanie odpadów organicznych.

Jednak istnieje pewna grupa właścicieli nieruchomości, którzy mogą potrzebować dodatkowych działań w związku z nowymi regulacjami. Osoby, które już zgłosiły posiadanie przydomowego kompostownika i korzystają z zniżki, otrzymają pismo informujące o zmianie wysokości ulgi. W ich przypadku podwyższenie zniżki zostanie zastosowane automatycznie, bez konieczności podejmowania dodatkowych formalności.

Natomiast właściciele nieruchomości jednorodzinnych, którzy kompostują bioodpady w przydomowym kompostowniku, ale nie zgłosili tego faktu do Urzędu Miejskiego, muszą złożyć tzw. deklarację śmieciową, aby skorzystać z zniżki. Jest to istotny krok, który pozwoli im uniknąć dodatkowych opłat za gospodarowanie odpadami.

Gdzie należy złożyć deklaracje

Deklarację można złożyć osobiście w Wydziale Gospodarki Odpadami, w pokoju nr 404 przy placu Ratuszowym 5; wysłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego (Urząd Miejski, pl. Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała) lub elektronicznie, za pomocą e-skrzynki podawczej UM - deklaracje można złożyć elektronicznie poprzez platformę ePUAP - https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/deklaracje-o-wysokosci-oplaty-za-gospodarowanie-odpadami-komunalnymi/UMB-B.

Nowe zasady w odbiorze odpadów zielonych

Od kwietnia br. mieszkańcy naszego miasta będą mieli większą kontrolę nad sposobem, w jaki gospodarują odpadami zielonymi. Nowe zasady odbioru odpadów wprowadzą elastyczność, pozwalając mieszkańcom samodzielnie decydować o czasie i ilości wystawianych worków na odpady zielone.

Zmiana polega na tym, że mieszkańcy sami będą mogli określić, kiedy i w jakiej liczbie wystawić worki na odpady zielone. Limit worków wynosić będzie 15 worków, jednakże nie więcej niż 4 worki miesięcznie od kwietnia do listopada. To oznacza większą swobodę w zarządzaniu odpadami zielonymi, dostosowaną do indywidualnych potrzeb każdego mieszkańca.

Harmonogram odbioru

Właściciele nieruchomości otrzymają łącznie 7 brązowych worków o pojemności 120 litrów od firm wywozowych, wraz z harmonogramami odbioru odpadów komunalnych. Pozostałe 8 worków, również o pojemności do 120 litrów, będą musieli zapewnić we własnym zakresie. To rozwiązanie pozwoli lepiej dostosować się do potrzeb gospodarowania odpadami w obrębie poszczególnych nieruchomości.

 

(źródło: Wydział Gospodarki Odpadami)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%