Dodatkowo, w ramach nowych regulacji, odbiór odpadów zielonych zostanie dostosowany do potrzeb mieszkańców, stając się bardziej elastyczny. To dobra wiadomość dla tych, którzy chcą aktywnie dbać o środowisko poprzez systematyczne kompostowanie odpadów organicznych.
Jednak istnieje pewna grupa właścicieli nieruchomości, którzy mogą potrzebować dodatkowych działań w związku z nowymi regulacjami. Osoby, które już zgłosiły posiadanie przydomowego kompostownika i korzystają z zniżki, otrzymają pismo informujące o zmianie wysokości ulgi. W ich przypadku podwyższenie zniżki zostanie zastosowane automatycznie, bez konieczności podejmowania dodatkowych formalności.
Natomiast właściciele nieruchomości jednorodzinnych, którzy kompostują bioodpady w przydomowym kompostowniku, ale nie zgłosili tego faktu do Urzędu Miejskiego, muszą złożyć tzw. deklarację śmieciową, aby skorzystać z zniżki. Jest to istotny krok, który pozwoli im uniknąć dodatkowych opłat za gospodarowanie odpadami.
Gdzie należy złożyć deklaracje
Deklarację można złożyć osobiście w Wydziale Gospodarki Odpadami, w pokoju nr 404 przy placu Ratuszowym 5; wysłać pocztą na adres Urzędu Miejskiego (Urząd Miejski, pl. Ratuszowy 1, 43-300 Bielsko-Biała) lub elektronicznie, za pomocą e-skrzynki podawczej UM - deklaracje można złożyć elektronicznie poprzez platformę ePUAP - https://epuap.gov.pl/wps/portal/strefa-klienta/katalog-spraw/opis-uslugi/deklaracje-o-wysokosci-oplaty-za-gospodarowanie-odpadami-komunalnymi/UMB-B.
Nowe zasady w odbiorze odpadów zielonych
Od kwietnia br. mieszkańcy naszego miasta będą mieli większą kontrolę nad sposobem, w jaki gospodarują odpadami zielonymi. Nowe zasady odbioru odpadów wprowadzą elastyczność, pozwalając mieszkańcom samodzielnie decydować o czasie i ilości wystawianych worków na odpady zielone.
Zmiana polega na tym, że mieszkańcy sami będą mogli określić, kiedy i w jakiej liczbie wystawić worki na odpady zielone. Limit worków wynosić będzie 15 worków, jednakże nie więcej niż 4 worki miesięcznie od kwietnia do listopada. To oznacza większą swobodę w zarządzaniu odpadami zielonymi, dostosowaną do indywidualnych potrzeb każdego mieszkańca.
Harmonogram odbioru
Właściciele nieruchomości otrzymają łącznie 7 brązowych worków o pojemności 120 litrów od firm wywozowych, wraz z harmonogramami odbioru odpadów komunalnych. Pozostałe 8 worków, również o pojemności do 120 litrów, będą musieli zapewnić we własnym zakresie. To rozwiązanie pozwoli lepiej dostosować się do potrzeb gospodarowania odpadami w obrębie poszczególnych nieruchomości.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz