Zamknij

Bielski MZD rezygnuje z wycinki drzew przy ulicy Armii Krajowej

09:02, 28.05.2021 Bielskirynek.pl - materiały MZD Aktualizacja: 09:28, 28.05.2021
Skomentuj Zdjęcie z drona na Aleję Armii Krajowej i znajdującą się w jej obrębie pętlę autobusową. W tle widok na Bielsko-Białą Zdjęcie z drona na Aleję Armii Krajowej i znajdującą się w jej obrębie pętlę autobusową. W tle widok na Bielsko-Białą

Miejski Zarząd Dróg w Bielsku-Białej przygotowuje się do rozbudowy odcinka Alei Armii Krajowej pomiędzy rondem gen. Augusta Emila Fieldorfa „Nila”, a dolną stacją kolei gondolowej „Szyndzielnia” w Bielsku-Białej. Pod wpływem głosów opinii publicznej projekt przebudowy został zmieniony.

O tym, jak miałby wyglądać dojazd do kolejki gondolowej pisaliśmy tutaj

[ZT]376[/ZT]

Ze względu na fakt, iż plany rozbudowy ulicy wywołały sporą dyskusję społeczną MZD ponownie przyjrzał się powstałemu w 2016 roku projektowi i zaproponował łagodniejszy wariant. Najwięcej zastrzeżeń wzbudził plan poszerzenia alei oraz budowy dodatkowej pętli autobusowej oraz kamiennych zatok dla pieszych i rowerzystów.

Jego realizacja wymagałaby sporej wycinki drzew pod przyszłe poszerzenia, stąd opór coraz bardziej świadomych ekologicznie bielszczan.  Zmiany w stosunku do pierwotnych zamierzeń idą w stronę:

  • rezygnacji z dodatkowego poszerzenia ulicy na 850 metrowym dolnym odcinku nowego projektu, czyli od ronda „Nila” do pętli autobusowej.
  • Zdaniem drogowców wystarczy tu ujednolicenie szerokości jezdni, tak aby łączna szerokość dwóch pasów ruchu wyniosła wymagane przepisami 5,5 m.
  • Wzdłuż jezdni powstałby jednostronny chodnik o szerokości 2,0 m.
  • W górnej części alei, czyli na odcinku pomiędzy pętlą autobusową, a dolną stacją kolei linowej szerokość ciągu pieszo-jezdnego wynosić będzie 4,5 m.
  • Ruch samochodowy zostałby, podobnie jak teraz, dopuszczony tylko dla obsługi kolei linowej, pojazdów uprzywilejowanych oraz pojazdów osób niepełnosprawnych.
  • Projektanci w obszarze obecnej płyty dolnej stacji kolejki linowej proponują zmianę jej funkcji i wydzielenie miejsca gromadzenia się wycieczek, ławek, dedykowanego miejsca postojowego dla niepełnosprawnych oraz potrzebnej rowerzystom zjeżdżającym z licznych tu górskich tras rowerowych stacji napraw i mycia rowerów.
  • Zapewnia się przy tym możliwość łatwiejszego zawracania pojazdom przywożącym tu zorganizowane grupy osób niepełnosprawnych.

Inwestycja nie spowoduje jednak znacznego zwiększenia powierzchni betonowych kosztem zieleni. Dodatkowo wymiana dawnego zniszczonego asfaltu w rejonie podejścia pod dolną stację zostanie przeprowadzona z użyciem granitowych kostek, odzyskanych z prowadzonych w mieście remontów dróg. Takie rozwiązanie pozwoli spełnić minima wymagane przepisami, zapewni niezbędną funkcjonalność, bezpieczeństwo i wygodę użytkowników, a jednocześnie pozwoli zachować 2/3 planowanego do wycinki drzewostanu. Wydaje się, że to najlepsze rozwiązanie godzące potrzeby bezpiecznego i komfortowego dotarcia turystów i rowerzystów do kolei linowej z ekologią i zielonym charakterem jednego z bardziej urokliwych miejsc naszego miasta.

(Bielskirynek.pl - materiały MZD)

Co sądzisz na ten temat?

podoba mi się 0
nie podoba mi się 0
śmieszne 0
szokujące 0
przykre 0
wkurzające 0
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
komentarzeKomentarze

komentarz(0)

Brak komentarza, Twój może być pierwszy.

Dodaj komentarz

0%