Wykonawca - polsko-hiszpańskie konsorcjum IDOM - będzie miał kilka miesięcy, a dokumentacja ma zostać złożona w listopadzie br. w ramach II etapu rządowego Programu Kolej+. Jego zadaniem będzie również m. in. przeprowadzenie konsultacji społecznych z mieszkańcami poszczególnych gmin na trasie linii kolejowej, tj. Bielska-Białej, Jaworza, Jasienicy oraz Skoczowa.
Umowę w imieniu Aglomeracji Beskidzkiej podpisali przewodniczący zarządu stowarzyszenia - prezydent Bielska-Białej Jarosław Klimaszewski i zastępca przewodniczącego - starosta powiatu bielskiego Andrzej Płonka. Ze strony wykonawcy swój podpis na dokumencie złożył przedstawiciel konsorcjum firm IDOM Inżynieria, Architektura i Doradztwo Sp. z o.o. Wrocław oraz IDOM Consulting, Engineering, Architecture, S.A.U. Hiszpania Wojciech Gawęda.
To wprawdzie milowy krok w tym kierunku, ale nie gwarantujący pełnego sukcesu. Trzeba jednak podkreślić, że bez tego opracowania na które złożyło się 10 samorządów naszej aglomeracji i samorząd województwa śląskiego, za co wypada podziękować, nie mielibyśmy szansy na odtworzenie tej linii
- powiedział prezydent Jarosław Klimaszewski, przewodniczący zarządu Aglomeracji Beskidzkiej.
Koszt opracowania studium planistyczno-prognostycznego przez firmę IDOM to 1.205.400 zł. Sejmik Województwa Śląskiego udzielił miastu Bielsko-Biała pomocy finansowej w kwocie 750.000 zł.
Zakładamy, że udział w programie Kolej Plus zakończymy sukcesem i wtedy przejdziemy do etapu realizacyjnego. Czeka nas jeszcze opracowanie ostatecznej dokumentacji projektowej już przez inwestora głównego, czyli PKP PLK. Najwcześniej pociągi pojadą tą linią w latach 2026-27
- powiedział na spotkaniu dyrektor biura Aglomeracji Beskidzkiej Paweł Niklewicz.
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz