Zamknij

Pozycjonowanie sklepu na PrestaShop - wykorzystaj cały potencjał platformy

15:31, 16.05.2022 artykuł sponsorowany Aktualizacja: 15:31, 16.05.2022

Pozycjonowanie zaliczane jest do najważniejszych i najskuteczniejszych działać reklamowych. A ich celem jest promocja strony internetowej w wyszukiwarkach. Bez wątpienia, doskonale zdajesz sobie sprawę z tego, że strona, która znajduje się wysoko w wynikach wyszukiwania Google, ma ogromny potencjał, jeśli chodzi o pozyskiwanie nowych Klientów. Dlatego zdecydowanie warto, jest zwrócić na to uwagę, prowadząc swój sklep internetowy. Każda z dostępnych na rynku platform rządzi się trochę swoimi prawami, jeśli chodzi o pozycjonowanie. W przypadku zagadnienia, jakim jest pozycjonowanie sklepu na PrestaShop warto zwrócić uwagę na to, że działania tego typu wymagają nie tylko znajomości platformy oraz zasad jej działania. Liczy się również umiejętność wykorzystania dodatków dla SEO.

Pozycjonowanie sklepu na PrestaShop - od czego zacząć?

PrestaShop choć jest niezwykle przyjazną i intuicyjną platformą, może w kwestii działań optymalizacyjnych pod kątem SEO wprowadzać odrobinę zamieszania. Trudności pojawić się mogą np. z:

  • modyfikacją adresów URL;
  • optymalizacją tagów title i description;
  • optymalizacją tagów nagłówków H1.

Wprowadzenie do sklepu modyfikacji tego rodzaju zmiennych może wymagać instalacji dodatków, które są dedykowane temu rozwiązaniu i umożliwią prowadzenie działań pod kątem SEO. Zapanowanie nad wszystkimi zmianami oraz pilnowanie słów kluczowych bywa nie żmudne, ale również męczące. Dlatego na rynku dostępne są programy od takich firm jak np. PrestaGuru, które w znacznym stopniu ułatwiają zadanie. Dzięki nim pozycjonowanie sklepu na PrestaShop jest nie tylko prostsze i szybsze, ale również znacznie przyjemniejsze.

O czym warto pamiętać pozycjonując sklep na platformie PrestaShop?

Prowadząc sklep postawiony na platformie PrestaShop musisz np. wiedzieć, że jednym z błędów, które pojawiają się w zakresie SEO na tej platformie, jest powielanie opisu kategorii, jeśli składa się ona z kilku stron. Google bardzo nie lubi tego typu sytuacji. W rezultacie może doprowadzić do tego, że pozycja w wynikach wyszukiwania nie będzie należała do zbyt wysokich. Godną przyjrzenia się kwestia jest także indeksowanie stron. Warto zadbać w tej sytuacji żaby strony takiej jak np. strona koszyka, nie wyświetlały się w wyszukiwarce jako podstrony docelowe.

Jak widzisz pozycjonowanie sklepu na PrestaShop wymaga dobrej znajomości platformy. Dlatego, dbając o wyniki warto zainwestować w pozycjonowanie - SEO PrestaShop, czyli pakietów dostępnych w sklepie PrestaGuru.

(artykuł sponsorowany)
facebookFacebook
twitterTwitter
wykopWykop
0%