Zawirowania pandemiczne przeniosły XXIX edycję Międzynarodowego Festiwalu Sztuki Lalkarskiej z roku 2020 do roku 2022. Wpłynęły również na decyzję, aby skupić się przede wszystkim na prezentacji twórczości teatrów europejskich.
W tzw. globalnej wiosce unifikowanej poprzez media i koncerny, wciąż jednak możemy odnaleźć ogromną różnorodność filozofii, stylów i technik twórczych. Jesteśmy przekonani, że teatry zaproszone do udziału w tegorocznej edycji, potwierdzą swymi prezentacjami bogactwo i jakość współczesnej, europejskiej sztuki lalkarskiej z nieograniczonymi możliwościami metafor, plastyki oraz animacji.
W sposób unikatowy przedstawią człowieka oraz otaczający go świat, eksperymentując z współistnieniem aktora i lalki jako równorzędnych partnerów scenicznych.Do udziału w tegorocznej edycji festiwalu pragniemy zaprosić zarówno dzieci jak i dorosłych prezentując dla Was m.in. spektakle z Belgii, Danii, Hiszpanii, Czech i Polski.
Reżyserki akcję „Mewy” Czechowa umieszczają w umyśle Czajki – starej aktorki, która w ostatnim spektaklu żegna się z aktorstwem. Bohaterka musi zagrać Irenę Arkadinę - słynną aktorkę, która cieszy się swoim sukcesem, ale podobnie jak Czajka również zbliża się do końca swojej kariery.
Spektakl „The House“ opowiada historię Rodzinnego Domu Pogrzebowego. To złożone przedstawienie lalkowe zostało osadzone w obrotowym planie, który zawiera skomplikowane oświetlenie, dziwne urządzenia i przerażające efekty dźwiękowe - idealne miejsce na tę komicznie mrożącą krew w żyłach podróż.
Nolan jest marionetką, więc jego życie nie ma sensu bez lalkarzy, ale dopiero kiedy sprawiają, że żyje, zastanawia się: Gdzie jest moja wola? Czy moje emocje są prawdziwe? Jak mogłem samodzielnie oddychać?
Dziewiętnastego kwietnia, o godzinie dwudziestej trzeciej dwadzieścia, Słoń Pistacjusz połknął Księżyc. Tak zaczyna się opowieść o Słoniu, który niechcący połknął księżyc, o Wilku, który próbuje ów księżyc odzyskać i o Edgarze, Najmniejszym Ziarenku Piasku, przekonanym, że zostało stworzone do rzeczy wielkich.
Niepokój i konieczność izolacji od najbliższych stały się nieoczekiwanie powszechnym doświadczeniem podczas pandemii. Dlatego najnowszy spektakl Teatru Biuro Podróży jest artystyczną reakcją na zagrożenie rozłąką z ukochaną osobą.
Produkcja oparta na słynnej powieści przygodowej Jacka Londona „White Fang“. Biały Kieł - krzyżówka psa i wilczego szczeniaka - w okresie dorastania spotyka się z przemocą i nienawiścią, a także życzliwością, a nawet miłością. Co ostatecznie zostanie odciśnięte w jego duszy?
Szczegóły repertuaru ukażą się początkiem maja na stronie internetowej teatru i festiwalu. ZAPRASZAMY!
Brak komentarza, Twój może być pierwszy.
Dodaj komentarz