Zadbaj o kondycję - nadciśnienie

By Artykuł sponsorowany maj 03, 2020 946

Około 32% boryka się z nadciśnieniem tętniczym, które powoduje wiele niedogodności i może prowadzić do poważnych chorób. Co możemy zrobić oprócz ścisłego stosowania się do wskazań lekarskich? Dużo przebywamy obecnie w domu, więc jest to dobry czas na rozsądną i przemyślaną zmianę różnorakich nawyków.

Obserwuj siebie i zapisuj przez tydzień, co jesz i ile się ruszasz, a później zweryfikuj i zmieniaj stopniowo po kolei:

  1. ogranicz sól, cukier, produkty z białej mąki, mięso – szczególnie przetworzone, smażone produkty,
  2. rzuć nałogi jak alkohol czy papierosy,
  3. unikaj stresu - od czasu do czasu pozwól sobie na odrobinę luzu,
  4. ćwicz regularnie.

Zobaczysz, że już po miesiącu zdziwisz swojego lekarza podczas kontroli. Regularny trening na stałe obniża ciśnienie tętnicze, ponieważ powoduje lepsze ukrwienie organizmu, poprawę krążenia, lepszą filtrację nerek i … można jeszcze długo wyliczać.

Ponieważ nie mamy obecnie możliwości uczęszczać na zorganizowane zajęcia, skupmy się na tym, co można:

  • rower
  • energiczne spacery, najlepiej z kijkami lub jogging

Przeplataj te dwie aktywności – wykonuj je codziennie - przynajmniej pół godziny na początek - twoja sprawność się poprawi, poczujesz się lepiej, podniesiesz swój poziom endorfin, czyli hormonu szczęścia. Poza tym możesz tańczyć, a być może już niedługo pływać. Bardzo dobrym rozwiązaniem domowym jest ostrożna joga lub lekki trening z małymi ciężarkami (2 małe wody w butelce) – ćwicz z filmem z internetu – pamiętaj, żeby na początek unikać ćwiczeń ze schylaniem się, gwałtownymi zmianami pozycji i nie podnoś ciężarków ponad głowę.

Współpracując z lekarzem (nie odstawiaj samodzielnie leków) ułóż sobie własny program na cały tydzień np. spacer-rower-joga-rower-spacer-taniec-spacer. Powieś go na lodówce i codziennie zaznaczaj zrealizowane zadanie.

Powodzenia! - trenerka MRS.SPORTY w Bielsku-Białej - Barbara Turska

Oceń ten artykuł
(0 głosów)
Ostatnio zmieniany niedziela, 03 maj 2020 15:02
reklama
reklama